Post Pic

Top 50 Guerrilla Marketing Voorbeelden

Creativiteit in overvloed? Dan is guerrilla marketing echt iets voor jou! Ook heel handig tijdens de crisis, waar marketing budgetten helaas als eerste gekort worden.

Guerrilla Marketing Voorbeelden




Wegens de crisis een kleiner marketing budget tot je beschikking? Geen nood, laat je inspireren door deze top 50 guerrilla marketing voorbeelden.

Oja, eerst even een korte uitleg over wat Guerrilla marketing precies is en waar het vandaan komt.

Volgens Wikipedia:

Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. De term is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla gebruikt wordt om een bepaald type oorlog te beschrijven waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief op afstand weten te houden.

Coca cola Guerrilla Marketing Campagne

Erg gave en creatieve campagne voor coca cola! Hoewel de campagne zelf niet meteen een groot publiek bereikt, heeft filmpje op YouTube al wel bijna 200.000 views.

Op naar de top 50:

#1.

Dr.Kim’s kantoor voor plastische chirurgie. Slim gebruik gemaakt van Michelangelo’s ‘De schepping van Adam “.

#2.

Het hebben van vooroordelen is een van de ergste bijwerkingen, HIV slachtoffers, Denemarken.

#3.

Slimme advertentie voor plastische chirugie.

#4.

Stofzuigers, breek het glas voor een demo van het product.

#5.

3M. Super sterk kogelvrij glas gedemonstreerd in Canada. Het geld schijnt naar zeggen ook echt te zijn…

#6.

Mini. Extra laadruimte, slimme campagne gemaakt door studenten van de Miami Ad School.

#7.

jobsintown.de. Het leven is te kort voor de verkeerde baan.

#8.

Mini wederom! Nieuw type SIZE slim geplaatst bij de metro.

#9.

jobsintown.de. Het leven is te kort voor de verkeerde baan (2).

#10.


Heel bizar maar super gaaf concept voor de tv serie Dexter. Hoewel dit wellicht mensen afschrikt om nog vlees te kopen.

#11.


Comedy Central. Grappig handje.

#12.


Volswagen vs. Porsche.

#13.


Gordel om, ook achterin!

#14.


Fitness First.

#15.


Biertas.

#16.


Formula tandpasta.

#17.


Panasonic neushaar trimmer.

#18.


Bespaar regenwouden!

#19.


Gillette. Het idee: ‘s Werelds eerste handdoeken met gaten waar men gewoonlijk lichaamshaar zou aantreffen. De handdoeken werden geplaatst op grasvelden in zwembaden, bij meren en in parken. Strategie: mannen en vrouwen zullen Gillette als het merk beschouwen voor het scheren van het gehele lichaam. Het direct confronteren van lichaamshaar met de consument herinnert hen aan de behoefte om zich te scheren. Resultaat: duizenden badhanddoeken werden gestolen aan de start van het zomer seizoen, wat precies de intentie van Gillette was.

#20.


TV serie Ugly Betty.

#21.


Anti huidkanker campagne.

#22.


McDonald’s frietjes.

#23.


Proost!

#24.


Cingular, dropped calls.

#25.


McDonald’s gratis koffie

#26.


jobsintown.de. Er zijn betere manieren om carrière te maken.

#27.


Koleston haarverf.

#28.


Fitness Company.

#29.


Save Energy!

#30.


Altijd als eerste, Fedex.

#31.


TV serie Sopranos.

#32.


“Black music all the way.”

#33.


De advertentie voor het pizza bedrijf Papa Johns in Peru. Creëert de illusie van een pizza bezorger aan je deur.

#34.


Dental Implant.

#35.


AXE.

#36.


Nike Run.

#37.


Powerhouse Gym.

#38.

Anando Melk, uit India, wilde de consumptie van melk verhogen onder kinderen. De McCann Erikson Agengy kwam met deze verbazingwekkende en creatieve advertentie, geplaatst op een van Mumbai gebouwen, waar je kunt zien dat een kind sterk genoeg is (een voordeel van de melk natuurlijk) om een deel van het gebouw zelf te verplaatsen.

#39.


STYX ondergoed. Het unieke ontwerp zorgt ervoor dat dit de enige keer is dat STYX in je kont zal komen.

#40.


Horloges.

#41.


Campagne tegen landmijnen via ketchup.

#42.


Anti vlooien middel. “Get them off your dog”.

#43.


Voor de film: 2012.

#44.


Colgate tandpasta. “Don’t forget Colgate”.

#45.


Denver Water. “Use only what you need”.

#46.


Gezicht’s gel.

#47.


Advertentie voor de dierentuin.

#48.


Spaghetti.

#49.


Koffie bekers. Engels, mexiaans of nederlands.

#50.


Apple, Macbook Pro.

Uw eigen Guerrillia marketing campagne?

Als u uw eigen guerrillia marketing campagne wil inrichten dan raad ik het boek ‘De guerrillamarketingrevolutie‘ van Cor Hospes aan. Hospes wordt gezien als de Nederlandse autoriteit op het gebied van guerrillamarketing. Traditionele reclame laat consumenten tegenwoordig namelijk koud. In dit dikke boek vol cases, foto’s en tips heeft guerrillamarketinggoeroe Cor Hospes de spelregels van moderne guerrillamarketing verpakt. Het ideale boek voor inspiratie of voorbeelden van succesvolle guerrilla marketing campagnes.

Guerrillamarketingrevolutie door Cor Hospes

Bekijk dit boek op Bol.com

4 Reacties

[…] zijn technieken die je zelf kunt gebruiken om die grijze sleur te doorbreken. Denk bijvoorbeeld aan guerrilla marketing  .  Je moet losjes kijken naar wat je hebt en dat uit zijn verband trekken. Het hoeft niet eens echt […]

10.17.12

[…] zijn technieken die je zelf kunt gebruiken om die grijze sleur te doorbreken. Denk bijvoorbeeld aan guerrilla marketing  .  Je moet losjes kijken naar wat je hebt en dat uit zijn verband trekken. Het hoeft niet eens echt […]

[…] http://marketingology.nl/top-50-guerrilla-marketing-voorbeelden/ Share this:TwitterFacebookGoogleVind ik leuk:Like […]

10.17.12

Hier heb je ook nog meer guerilla marketing ideeën:
http://youtu.be/6DDlaE4z3Bs

Plaats een reactie

* Naam, Email en Bericht zijn verplicht.